Alla inlägg den 14 april 2010

Av palsangel - 14 april 2010 19:13

Som vanligt när Pälsängel mått lite dåligt ett tag så måste han ta igen det med stil. För tredje dagen på raken gick det bra att träna lydnad, massor med energi trots solsken. Tyvärr kommer ju även bristen på koncentration så idag har det inte varit så lätt att sitta still och titta på matte utan att börja vimsa runt med huvudet åt alla möjliga och omöjliga håll.


Den där balansgången mellan för lite energi och för mycket energi är minsann smal som en fisklina. Men han sitter som vanligt blick stilla, förutom huvudet då...


  


Högersvängarna satt som en smäck idag. Jisses vad roligt det var. Pälsängel har ju alltid sladdat rätt bra i högersvängarna och jag har tragglat endel. Det har inte sett ut att löna sig nämnvärt, men nu idag så gick det bra. Jag ändrade mitt eget fotarbete lite, så kanske var det en orsak till att det gick bättre, det var kanske lättare för honom att följa mig då. Hoppas bara att det inte blir "fel" på tävling, men i sådana fall får jag väl ta det.


Om man har lagt ifrån sig kopplet i ena änden av planen och avslutar i den andra är det bra att ha en apportör. Då slipper man hämta det:


  


Har upptäckt att pälsängel är lite lik en häst jag kände en gång... Den hästen brukade stå med benen i kors i gången, Pälsängel sover med benen i kors.


  


Söt.

Ovido - Quiz & Flashcards