Alla inlägg den 7 mars 2010

Av palsangel - 7 mars 2010 12:14


Vet i sjutton vad detta skulle vara annars. Möjligtvis en älg, en sak är säker, inte ett träd går säkert när Pälsängel är på krigsstigen.


Även idag var det fantastiskt väder. Så vi slog oss ner på bryggan ett tag i solen. Pälsängel tycker att folk som går på isen är väldigt vldigt intressanta, dom är definitivt mer intressanta än vanliga människor. Undra om det är för att dom är ensamma på en så stor yta eller om det är för att han vet att det egentligen ska vara vatten där...


Av palsangel - 7 mars 2010 09:32

Jag och Pälsängel hittade ut på en riktig långpromenad igår. Det var fortfarande lite knagligt att gå i snön, med skare här och var, upptrampat på sina ställen och mjuk djup snö ibland.



Såhär mysigt var det ute i skogen.


Jag verkar nu äntligen ha fått ordning på hundmaten i alla fall.

Viktkurvan har ju gått lite väl neråt ett tag.

v.6 36,5 kg (bra på gränsen till för lite)

v.7 36,2 kg (vilket var lite lite så här la jag på lite mer mat)

v.8 35,9 kg (alldeles för lite, ännu mer mat)

v.9 36,4 kg (tack och lov)


Idag blir det promenad och lite lydnadsträning innan jag måste lämna ifrån mig Pälsängel till min hundvakt. Tre dagar utan hunden, det är ju så man blir gråtfärdig även om det säkert går jättebra med hundvakten.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards