Alla inlägg den 17 mars 2010

Av palsangel - 17 mars 2010 21:49

Funderar över fenomenet ringklockor, hiss-pling på TVn och sådär. Undra om Pälsängel "måste" ha något att skälla på. Dörrklockan kan jag förstå på sätt och vis, han vet att det kommer någon, han bli uppspelt och skäller. Men han blir ju helt blockerad? Jag har funderat, testat och grejat, men inte kommit fram till någon lösning. Jag är helt okej med ett skall elelr kanske två, för att säga till: här händer något. Men sen får det räcka. Och den där stressen han går upp i känns ju framförallt inte bra. Jag har försökt att lugna honom, men  han blir bara mer stressad av att jag  försöker hindra honom från att rusa skällande till dörren. Däremot blir han tyst (-are). Det är dock inte något att hålla på med känner jag eftersom han bara blir mer stressad. Underligt också att han just nu är känsligare för dörren och mindre känslig för hiss-plingen på TVn. Ingen aning om varför.


Gick en sväng på isen idag, bara närmast stranden eftersom det ändå har varit milt ett tag, men den verkade stark. Undrar när den ska försvinna så Pälsängel kan få ägna sig åt sin favoritsyssla: Här en bild från två år sedan:


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards